onsdag 11 februari 2009

Renovera kök

När vi köpte vårt hus så tänkte vi, oh vad skönt att slippa renovering! För egentligen behövs det inte, det är alltså helt inflyttningsklart. Men man inser ju efter hand, när man fått tänka ett tag på det, att det är rätt mycket man vill göra egentligen.

Som tur var så har jag om min sambo väldigt lika tankar och drömmar om hur vårt hus ska se ut. Båda två är överrens om att ifall man bor på landet, då ska det synas att man bor på landet! Och har man köpt ett hus som är från början av 1900-talet så ska även det märkas. Det gör det tyvärr inte idag, så nu har vi börjat planera lite små-renoveringar för att få tillbaka den lantliga och lite gamla känslan.

Köket är idag U-format med vita släta luckor och guldiga handtag. Jag gillar verkligen inget av det, och är såå trött på släta luckor då vi har haft det i vår lägenhet också. Så vi planerade att renovera köket, men inte förrän om några år. Men nu kom jag på idén att klä om alla luckor med panelskivan (bilden är tagen från deras hemsida). Så himla smart! Så nu väntar jag med spänning på att få sätta upp panelen, måla vitt och sen hänga på snygga smidebeslag.


Det roligaste av allt är att jag fick den här idén när jag sov. Jag drömde helt enkelt om att jag kunde göra på det viset. Kanske ska gå och lägga mig igen så jag får lite fler ljusa idéer? Hihi.

7 kommentarer:

  1. Hej!
    Tack för din kommentar på min blogg. :)
    Nu ska jag kika runt lite hos dej en stund.
    Ha det bra
    //Johanna

    SvaraRadera
  2. Den är verkligen jättesmart den där panelskivan. När vi äntligen finner vårt drömhus så ska jag sätta upp den skivan överallt...

    Ha det gott! / Linda:)

    SvaraRadera
  3. Vad härligt med ett nytt besökm viljen mysig blogg du har och här kommer det att bli mkt att följa framöver, tack för dina rar ord och hoppas vi ses snart igen, kram, imorgon stor utlottning på bloggen, butiken firar 1 år

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Jag håller verkligen med er. Bor man i ett gammalt hus så ska det "kännas" att det är gammalt. Jag själv bor i ett 1920-talshus som jag försöker renovera och återställa i originalskick. Sakta men säkert går det framåt. Kika in om du vill.
    Hälsn Maria
    http://mariarenoverar.blogspot.com/

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Självklart ska det synas och kännas att man bor i ett gammalt hus, håller fullständigt med! Fiffigt med panelskivan, kommer att bli jättefint!

    Kram Marie

    Ps. Bilden längst upp i din högerkant är tagen i mitt vardagsrum, hihi.

    SvaraRadera
  6. Ja, man får verkligen sina bästa idéer när man sover och slappnar av. Du undrade om blomhållaren i mitt kök. Den är köpt på Inrednings Companiet i Upplands Väsby!

    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Hej på dig!

    Vad roligt att du hittade till mig och kul att du tyckte om bilden på Nemo =)

    Jadu, känner igen det där med att man drömmer bra idéer, har länge tänkt på att man borde ha en liten idébok på nattduksbordet så att man verkligen inte glömmer bort allt man kommer på! Själv brukar jag komma på en massa saker precis innan jag somnar...tyvärr glöms det bort lite för ofta =) haha

    Kul idé det där med panelskivor på skåpen! (vi har deras panelskivor som en bröstpanel i vardagsrummet =)

    Du, hur har du gjort så att man kommer direkt till din blogg och inte bloggprofil när man klickar på ditt namn bland kommentarerna??

    Kram på dig och hoppas du har haft en underbar alla hjärtans dag helg!

    Anna

    SvaraRadera

gästbok och besöksräknare